Αρχική Ελλαδα Σφαγή και στο βάθος …Δικαιοσύνη για την επένδυση στο Ελληνικό!

Σφαγή και στο βάθος …Δικαιοσύνη για την επένδυση στο Ελληνικό!

2247

 

ΓΙΑΝΝΗ ΝΤΑΣΚΑ

Ο πρωην Υπουργός Σωκράτης Φάμελλος,όχι μόνο δεν δέχεται ότι είναι συκοφάντης όταν υποστηρίζει ότι ο Υφυπουργός Οικονόμου, αρμόδιος για την τεράστια επένδυση της ΛΑΜΔΑ στο Ελληνικό εργαζόταν στην ίδια …την ΛΑΜΔΑ.,

Χθες το βράδυ στην κρατική τηλεόραση ήταν κατηγορηματικός ότι πράγματι το αδιανόητο συμβαίνει.Δηλαδή ήταν εκεί εργαζόμενος .

Το θέμα είναι τεράστιο ηθικά,αλλά κατά τη γνώμη μας και νομικά,αφού οι όποιες νομικές κινήσεις που θα κάνει το κράτος δια του αρμοδίου αυτού Υφυπουργού ,κατά την νομική μας άποψη, θα πάσχουν πολύ σοβαρά  και εύλογα θα αμφισβητούνται ως προς το εάν ήταν οι καλύτερες και επωφελέστερες για το κράτος.

Παράδειγμα για να έχετε μια τάξη μεγέθους: το ετήσιο ενοίκιο για το καζίνο που θα γίνει είναι αντικείμενο και διαπραγμάτευσης και αμφισβήτησης.Ζητούν και 100 εκατομ ευρώ!!! Εαν μετά λίγες ημέρες,στην τελική κατακύρωση, είναι αισθητά διαφορετικό πως θα πείσει ο Υφυπουργός ότι έκανε το καλύτερο δυνατό για το κράτος και ότι για την επενδύτρια στην οποία εργαζόταν.

Οποιος άκουσε τον κ.Φάμελλο χθες κατάλαβε ότι το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό,όχι μόνο πολιτικά και οικονομικά,αλλά και νομικά,αφού  υπάρχει θέμα με δασική και αρχαιολογική έκταση.Για τέτοια θέματα στο παρελθόν υπήρξε μέχρι και παραίτηση …κουμπάρου της οικογένειας Μητσοτάκη(Σούρλα) επειδή δεν ήθελε να βάλει ως υπουργός υπογραφές που θα μπορούσαν να τον στείλουν έως και κατηγορούμενο…

Τι κρύβεται πίσω απο αυτό το τεράστιο σε οικονομικό,εθνικό και πολιτικό ύψος θέμα για το οποίο αμφισβητείται αν υπάρχει το 1,5 δις ευρώ για την επένδυση;

Γιατί δεν προχωρούσε επι τόσα χρόνια παρότι και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μας έλεγε ότι το έχει σε προτεραιότητα,αλλά εσωτερικά υπήρχαν τεράστιες ενστάσεις που φόβιζαν νομικά;

Γιατί αυτή η κυβέρνηση δηλώνει ότι θα προχωρήσει άμεσα αυτή η επένδυση;

Φυσικά και τα λεφτά αυτά υπάρχουν και πολύ περισσότερα και αυτό προκύπτει απο τη δική μας έρευνα.

Παράλληλα όμως υπάρχει και φόβος για λήψη νομικών (αντι)μέτρων απο εκείνους που δεν θέλουν αυτό το επενδυτικό σχήμα.

Ας μην ξεχνούεμ το σύγχρονο γιοφύρι της Αρτας.Η επένδυση στο Βοτανικό ξεκίνησε,έγιναν έργα,αλλά ο εκ των επενδυτών κόντεψε να βρεθεί φυλακή και πάντως απο πανίσχυρος κατασκευαστής μπαινοβγαίνει σε δικαστικές άιθουσες…

Και αν μας θεωρείτε υπερβολικούς ή όχι καλά πληροφορημένους για τις …διακρατικές διαμάχες στο άγριο παρασκήνιο πάρτε μια γεύση για το θέμα αυτό και του λιμανιού του Πειραιά,όπου επίσης πέφτουν κορμιά με τα σχέδια της κινέζικης COSCO.

Παράλληλα διαβάστε το ρεπορτάζ για τις δηλώσεις φάμελλου στην κρατική τηλερόραση στα ntokoumenta.gr, στα οποία φυσικά και πρέπει να μας  παρακολουθείτε παράλληλα με αυτό το site ,δηλαδή το stoakroatirio.gr.

Το ρεπορτάζ που αναδημοσιεύουμε είναι από τον Τ.Τέλογλου,δημοσιογράφο του Ομίλου Αλαφούζου που μέχρι τις 7 Ιουλίου “τα έδινε όλα” για να έρθει στην εξουσία η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη.

Οπως θα δείτε κάθε άλλο παρά “ομορφα και ωραία” τα βλέπει λιγά 24ωρα μετά:

Το ρεπορταζ ΤΑΣΟΥ ΤΕΛΟΓΛΟΥ:

COSCO

Στην περίπτωση της Cosco, η κυβέρνηση θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις αντιρρήσεις του «ισχυρού άνδρα» του Πειραιά Βαγγέλη Μαρινάκη, του δημάρχου της πόλης Πέτρου Μώραλη και του προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλη Κορκίδη. Ο Μαρινάκης ως μέλος του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Πειραιά έχει δηλώσει πως είναι καταστροφικό να υπάρχουν μονοπώλια στο λιμάνι, κάτι που συμμερίζεται ο εμπορικός κόσμος της πόλης, ενώ ο Δήμος Πειραιά διεκδικεί μία μεγάλη έκταση μέσα στο λιμάνι, που έχει παραχωρηθεί στην Cosco.

Όπως έγραψε το inside story, οι παράγοντες αυτοί ανησυχούν ότι μία εφαρμογή του master plan της Cosco θα είχε ως αποτέλεσμα τη συρρίκνωση και τον εκτοπισμό από την αγορά πολλών μικρών μονάδων που υπάρχουν σήμερα στον Πειραιά, είτε στον χώρο των ξενοδοχείων είτε στα μικρά μαγαζιά, οι ιδιοκτήτες των οποίων θεωρούν ότι απειλούνται από τους Κινέζους και το Mall που θέλουν να δημιουργήσουν.

Το επενδυτικό σχέδιο των Κινέζων εγκρίθηκε την τελευταία εβδομάδα πριν από τις βουλευτικές εκλογές, αλλά μόνο στα χαρτιά. Τις αποφάσεις πρέπει να υλοποιήσει η επόμενη κυβέρνηση. Όμως κοντά στις αντιδράσεις που είχαμε περιγράψει προεκλογικά, έρχονται τώρα να προστεθούν και οι αντιδράσεις των εταιρειών που κάνουν εμπόριο από τον Πειραιά με την Κίνα, για μία θυγατρική της ΟΛΠ/Cosco που ζητάει τα στοιχεία των εταιρειών με τις οποίες οι ελληνικές εταιρείες συνεργάζονται στην Κίνα. Μεταφορείς και επιχειρηματίες είπαν στο inside story λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 ότι δεν θέλουν να παραδώσουν τα στοιχεία τους στους Κινέζους, με το σκεπτικό ότι θα μπορούσαν να υπερκεράσουν τους εκτελωνιστές τους –με το επιχείρημα ότι θα μπορούσαν να συνδέσουν τους κινέζους προμηθευτές απευθείας με τους έλληνες αντισυμβαλλόμενούς τους– και να κάνουν τη δουλειά μόνοι τους.

ekcosco4543278.jpg

[Γιάννης Παναγόπουλος/Eurokinissi]

Σε πάρα πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια όπως το Ρόττερνταμ ή το Αμβούργο, οι εταιρείες που αξιοποιούν αντίστοιχα δεδομένα δεν είναι θυγατρικές της εταιρείας που εκμεταλλεύεται το λιμάνι, αλλά ανεξάρτητοι οργανισμοί. «Yπολογίζουμε ότι μόνο από τα στοιχεία αυτά, η θυγατρική εταιρεία του ΟΛΠ θα μπορεί να βγάζει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ τον χρόνο από τη μεταπώλησή τους». Πηγές πάντως του ΟΛΠ διαβεβαίωναν ότι οι σχετικές διεργασίες για τη δραστηριοποίηση αυτής της επιχείρησης έχουν παγώσει για την ώρα.

Τριβές γύρω από τις επιπλέον επενδύσεις της Cosco

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση Μητσοτάκη θέλει να αντιμετωπίσει τον «πόλεμο» στο λιμάνι, αφήνοντας την κινέζικη εταιρεία να «βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά». O κ. Μητσοτάκης φαίνεται για την ώρα πως θέλει να αποφύγει να πάρει ενεργά μέρος στη διαχείριση του ζητήματος που πιθανά να επιδιώξει να λύσει με την αντικατάσταση της ηγεσίας της λεγόμενης Αρχής Λιμένων, που έχει βάλει τα περισσότερα εμπόδια στην υλοποίηση του master plan της Cosco μαζί με το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ). Η ηγεσία της Cosco περιμένει μια πιο ενεργή στάση της ΝΔ και της κυβέρνησής της στα προβλήματα που ορθώνονται στο επενδυτικό της πλάνο. Όμως πηγές της σημερινής κυβέρνησης σημειώνουν ότι η Cosco εμφανίζει ένα επενδυτικό σχέδιο που δεν είναι ακριβώς αυτό που αρχικά είχε προδιαγράψει, αλλά αρκετά πιο εκτεταμένο, «μεγαλύτερο από ό,τι αρχικά είχαν δεσμευθεί οι Κινέζοι…».

To σύνολο των επενδύσεων που έχουν δεσμευθεί να κάνουν οι Κινέζοι ανέρχεται σε 612 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 293,7 εκατομμύρια ευρώ αφορούν τις λεγόμενες υποχρεωτικές επενδύσεις, οι οποίες πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2021 προκειμένου να μεταβιβαστεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% των μετοχών του ΟΛΠ (πέραν του 51% που απέκτησε τον Αύγουστο του 2016 έναντι 293,7 εκατ. ευρώ). Αν οι επενδύσεις αυτές δεν έχουν γίνει τότε, η μεταβίβαση του υπόλοιπου 16% δεν θα γίνει. Πριν από μερικούς μήνες ο ΟΛΠ εξέταζε σοβαρά το ενδεχόμενο να ζητήσει πίσω τα χρήματά των Κινέζων – σήμερα βρίσκονται σε έναν «κλειδωμένο» (escrow account) από το 2016 λογαριασμό.

ekcosco1513007.jpg

[Γιώργος Χριστάκης/Eurokinissi]

Η Cosco έχει προσθέσει στο δεσμευτικό επενδυτικό πρόγραμμα επιπλέον επενδύσεις 318 εκατ. ευρώ, με τη διοίκηση του ΟΛΠ να επισημαίνει πως το master plan είναι ενιαίο. Αυτά τα επιπλέον στοιχεία των επενδύσεων δημιουργούν πολλές από τις σημερινές τριβές στον Πειραιά.

Υποχρεωτικές και μη επενδύσεις
Υποχρεωτικές (293 εκατ. ευρώ)
  • Επέκταση επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας
  • Επισκευή προβλήτα Ι
  • Βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα
  • Κατασκευή νέου προβλήτα πετρελαιοειδών
  • Βελτίωση υποδομών ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης
  • Μετατροπή της Πενταγωνικής Αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας
  • Υπόγεια οδική σύνδεση με car terminal με χώρο πρώην ΟΔΔΥ
  • Βελτίωση και συντήρηση λιμενικών υποδομών
  • Προμήθεια εξοπλισμού και μέσων
  • Μελέτες
  • Επέκταση car terminal
Πρόσθετες (318 εκατ. ευρώ)
  • Νέα αποθήκη στην περιοχή του ΟΔΔΥ
  • Κατασκευή δύο κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων
  • Οικολογικό λεωφορείο
  • Κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας
  • Ανακατασκευή του κτιρίου της παγόδας σε πεντάστερο ξενοδοχείο
  • Μετατροπή δύο μεγάλων αποθηκών σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων
  • Κατασκευή ναυπηγείου για mega yachts
  • Κατασκευή ξενοδοχείου 5 αστέρων στην περιοχή Πόρτο Λεόνε
Πράσινο φως από ΕΣΑΛ για Cosco και για ναυπηγεία

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων-Ε.Σ.Α.Λ., που συστάθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ασχολείται με τα θέματα των λιμένων, συνεδρίασε πέντε μέρες πριν από τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 παρουσία των εκπροσώπων του ΟΛΠ και του ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα των επενδύσεων της Cosco. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών ήρε τις αντιρρήσεις για το νέο κέντρο logistics στον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ (Οργανισμός Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού) που έχει ενταχθεί στη ζώνη παραχώρησης του ΟΛΠ και πρόκειται να ενοποιηθεί με τον κύριο χώρο στο ύψος του car terminal, εκεί δηλαδή που ξεφορτώνονται τα αυτοκίνητα τα οποία εισάγονται στην χώρα μας από τον Πειραιά.

ekcarterminal1676433.jpg

To car terminal στον Πειραιά έχει χωρητικότητα θέσεων στάθμευσης 7.000 αυτοκινήτων. [Eurokinissi]

Μέχρι την προπερασμένη Δευτέρα, δηλαδή μέχρι την 1η Ιουλίου 2019, το υπουργείο του απελθόντα υπουργού κ. Σπίρτζη εξέφραζε αντιρρήσεις για τη δημιουργία του logistics center των Κινέζων και η μόνη λογική εξήγηση είναι ότι αυτό γινόταν για να μην πληγεί η δραστηριότητα του αντίστοιχου κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο. Αλλά, ταυτόχρονα με τη συνεδρίαση της Αρχής Λιμένων, o διευθύνων σύμβουλος της ΒΙΠΕ/ΕΤΒΑ (που είναι ο βασικός μέτοχος-επενδυτής του υπάρχοντος logistics center στο Θριάσιο Πεδίο) Αθανάσιος Ψαθάς εξέφρασε την προσωπική του άποψη σε ερώτηση του inside story ότι «η ζήτηση για τους χώρους του Θριασίου δείχνει ότι υπάρχει χώρος και για άλλα logistic centers…» (σ.σ. έχουν εξαντληθεί τα 120.000 τετραγωνικά μέτρα της πρώτης φάσης ανάπτυξής τους εξαιτίας της ισχυρής ζήτησης).

Στην ίδια συνεδρίαση, πέντε ημέρες πριν τις εκλογές, η ΕΣΑΛ αποδέχθηκε κατά πληροφορίες τη λειτουργία των υπαρχόντων ναυπηγείων στη χερσόνησο της Κυνόσουρας στη Σαλαμίνα (που περιλαμβάνεται στη λιμενική ζώνη του ΟΛΠ), μέχρι την απομάκρυνσή τους κατά τη λήξη της σύμβασής τους με τον ΟΛΠ το 2052, χωρίς όμως να τους δίνει το δικαίωμα να επεκταθούν.

Αυτός ο τελευταίος όρος αφορά κυρίως τα Ναυπηγεία Σπανόπουλου, που δείχνουν τάσεις επέκτασης (και ήταν από τους επικριτές της Cosco), αλλά και τα Ναυπηγεία Καραμανλή, που ανήκουν στην οικογένεια του νέου υπουργού δημοσίων έργων Κώστα Καραμανλή (υιού του Αχιλλέα Καραμανλή), τα οποία δούλευαν ανελλιπώς ως το 2016 οπότε και η παρούσα διοίκηση αρνήθηκε να ανανεώσει την άδειά τους, επικαλούμενη το γεγονός ότι βρίσκονται σε αρχαιολογική ζώνη – αν και άλλα ναυπηγεία που λειτουργούσαν ακριβώς απέναντι βρίσκονταν κι εκείνα σε αρχαιολογική ζώνη χωρίς να έχουν την ίδια αντιμετώπιση.

Πάντως, σε σχέση και με τους καταστηματάρχες, ένας υπουργός της νέας κυβέρνησης που μίλησε στο inside story υπό τον όρο της ανωνυμίας και χωρίς να είναι δική του αρμοδιότητα ο Πειραιάς είπε χαρακτηριστικά ότι «οι μικροί κακώς κάνουν και φωνάζουν γιατί αν γίνει κάτι μεγάλο στο τέλος θα ωφεληθούν και αυτοί…».

Η θέση αυτή επιβεβαιώνεται και από ένα γεγονός που εν πολλοίς έχει μείνει στην αφάνεια. Ενώ οι μικροί καταστηματάρχες του Πειραιά διαμαρτύρονται για τα σχέδια των Κινέζων να δημιουργήσουν ένα Mall, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της πόλης, το σημαντικότερο στην Ελλάδα, ζήτησε από την Cosco τη βοήθειά της στην ανάδειξη της Ιπποδάμειας Αγοράς, ενός τοποσήμου του λιμανιού που μπορεί να στεγάσει τα πιο βιώσιμα από τα πολλά αμφίβολης βιωσιμότητας μικρομάγαζα της πόλης. Αυτά βρίσκονται σε στενούς δρόμους δύσκολης πρόσβασης, κακής αισθητικής και τριτοκοσμικής πολεοδόμησης.

Το Ελληνικό

Η κατάσταση στο Ελληνικό δεν είναι καλύτερη. Και εκεί, το «φόρτωμα» όλων των ευθυνών στην απερχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Μπορεί η διοίκηση ΣΥΡΙΖΑ να ανέχθηκε την έκδοση μιας πρόσφατης ΚΥΑ που δημιουργεί εμπόδιαστην υλοποίηση του έργου, την οποία ο νέος υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης δεσμεύθηκε να τροποποιήσει, αλλά η αλήθεια είναι πως η κοινοπραξία με επικεφαλής τη Lamda Development, η Global Investment Group, που ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό για την εμπορική αξιοποίηση του Ελληνικού τον Μάρτιο του 2014, δεν έχει ακόμα πείσει τους συνομιλητές της ότι διαθέτει το 1,5 δισ. ευρώ που χρειάζεται για να προχωρήσει στην ανάπτυξη των υποδομών της νέας πόλης του Ελληνικού, κάτι που κατέστησε συμβατική της υποχρέωση η κυβέρνηση Σαμαρά/Βενιζέλου.

ekelliniko4749427.jpg

[Δημήτρης Παπαμήτσος/Γραφείο Τύπου ΝΔ/Eurokinissi]

Πάντως η Lamda Development από την πλευρά της διαβεβαίωσε τη νέα κυβέρνηση ότι έχει τα κεφάλαια και ότι ενάμιση μήνα από την έκδοση της νέας ΚΥΑ –που θα τροποποιεί αυτήν που εκδόθηκε πριν από τις εκλογές και δημιουργεί εμπόδια– και την αδειοδότηση του καζίνο, μπορεί να αρχίσει να κτίζει. Η αδειοδότηση αποτελεί προϋπόθεση για να ξεκινήσει η κοινοπραξία την επένδυση στο Ελληνικό και να πληρώσει το τίμημα στο ελληνικό δημόσιο.

Για να αδειοδοτηθεί όμως το καζίνο, πρέπει πρώτα να βρεθεί αυτός που θα το αναλάβει. Η Global Investment Group επιχειρεί να πείσει διάφορες κοινοπραξίες να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν το καζίνο, με στόχο αυτό να της αποφέρει έσοδα 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Τα έσοδα όμως που θέτει ως στόχο κάνουν την επένδυση μη βιώσιμη για τον επενδυτή, δεδομένου μάλιστα ότι θα έχει και ανταγωνισμό, καθώς η κυβέρνηση έδειξε εξαιρετική σπουδή για την έκδοση απόφασης για τη μετεγκατάσταση του καζίνο της Πάρνηθας στην πόλη της Αθήνας και συγκεκριμένα στη περιοχή του Αμαρουσίου.

Τον Απρίλιο, το inside story μίλησε με εκπρόσωπο ενός από τους ενδιαφερομένους για το καζίνο, της εταιρείας Mohegan, εκφράζοντας παράλληλα αμφιβολίες ότι η «εταιρεία των Ινδιάνων» έχει επαρκή κεφάλαια για ένα τόσο μεγάλο και σύνθετο έργο, δεδομένου πως η Mohegan έχει παράλληλα διάφορα άλλα επενδυτικά ανοίγματα – αλλά και όταν κράτος και κοινοπραξία του Ελληνικού υπό την Lamda Development απαιτούν συμβατικά μεγάλες αμοιβές και ποσοστά από τα έσοδα του καζίνο (ο επενδυτής έχει να αντιμετωπίσει έξι διαφορετικές κατηγορίες εξόδων). Στο ίδιο άρθρο, είχαμε αμφισβητήσει την αισιοδοξία του πρώην αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης Στέργιου Πιτσιόρλα που πίστευε ότι το αργότερο το φθινόπωρο θα έμπαιναν μπουλντόζες στο Ελληνικό. Το θέμα του Ελληνικού αναθερμάνθηκε στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, μάλιστα με την Νέα Δημοκρατία να κάνει το Ελληνικό και πάλι μέρος του αναπτυξιακού της αφηγήματος.

ekellinikomitsotakis4749435.jpg

Επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη τον Μάρτιο του 2019 στον χώρο του Ελληνικού, όπου ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης τον ενημέρωσε για την πορεία του έργου. [Δημήτρης Παπαμήτσος/Γραφείο Τύπου ΝΔ/Eurokinissi]

Δεν θα είναι εύκολο ωστόσο να αρχίσουν οι μπουλντόζες να ρίχνουν κτίρια και οι μπετονιέρες να φτιάχνουν τους σκελετούς νέων με την υπάρχουσα σύμβαση. Φυσικά καμία από τις δύο πλευρές (κράτος και επενδυτής) δεν θέλει να ξανανοίξει την κουβέντα για αλλαγή της σύμβασης. Αλλά όπως είπε στέλεχος του ομίλου της Lamda Development υπό τον όρο της ανωνυμίας, «μετά τις εκλογές δεν θα υπάρχει κυβέρνηση που να της ρίχνουμε τις ευθύνες».

Πριν από μερικές ημέρες, ο διαγωνισμός για το καζίνο παρατάθηκε για τρίτη φορά (μέχρι τις 31 Ιουλίου 2019) ενώ η Mohegan ουσιαστικά επιβεβαίωσε ότι δεν μπορεί από μόνη της να διεκδικήσει το καζίνο και ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ περί της συμμετοχής στον σχετικό διαγωνισμό. Η ΓΕΚ-Τέρνα συμμετέχει ήδη σε ένα παρόμοιο έργο στην Κύπρο.

Την παραμονή του σχηματισμού της κυβέρνησης, ένα άλλο επεισόδιο ήρθε να προστεθεί στην αλυσίδα των συμπτώσεων του Ελληνικού. Η βουλευτής της Α’ Αθηνών κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη ζήτησε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη εκτός από το υπουργείο Τουρισμού που της προσέφερε, και το υπουργείο Πολιτισμού. Το υπουργείο αυτό σχετίζεται –ως συναρμόδιο– με την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που πρέπει να τροποποιηθεί για να προχωρήσει η επένδυση. Δεδομένου ότι οι σχέσεις της κυρίας Κεφαλογιάννη είναι στενές με τον όμιλο Βαρδινογιάννη, που αντιδρά στο έργο του Ελληνικού (σ.σ. επειδή το υλοποιεί «αντίπαλος» επιχειρηματίας, η Lamda Development του ομίλου Λάτση), κάποιοι στο πρωθυπουργικό περιβάλλον θεώρησαν ότι η απαίτηση της κυρίας Κεφαλογιάννη είχε σχέση και με το …Ελληνικό.

ekelliniko4749437.jpg

[Δημήτρης Παπαμήτσος/Γραφείο Τύπου ΝΔ/Eurokinissi]

Παράγοντες κοντά στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Ελληνικού που έγινε το 2014 επί κυβερνήσεως Σαμαρά/Βενιζέλου, επισήμαναν στο inside story ότι ευθύς εξαρχής ο όμιλος Λάτση είχε εκφράσει την επιθυμία του να εκμεταλλευθεί τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και το εμπορικό κέντρο (Mall) μέσα στο Ελληνικό, επιθυμώντας «τα υπόλοιπα να τα χρηματοδοτήσει άλλος». Ακόμα όμως και για τον operator του καζίνο που θα το έχει για 30 χρόνια, ένα καζίνο μόνο του δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό. «Πρέπει κατά κάποιον τρόπο να αναπτύσσονται όλα μαζί, υποδομές, περιβάλλον και καζίνο», είπε στο inside story εκπρόσωπος αμερικανικής εταιρείας που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το καζίνο. Αυτό τώρα δεν είναι εξασφαλισμένο».

Είτε ισχύουν αυτές οι υπόνοιες είτε δεν ισχύουν, γεγονός είναι ότι το Ελληνικό δεν είναι πλέον επενδυτικό project, αλλά ένα σύμβολο της πολιτικής αντιπαράθεσης για το πώς η χώρα μας θα προσελκύσει κεφάλαια για μεγάλες επενδύσεις.